Jednostka prowadząca
Wydział Administracyjny
Zespół Spraw Obywatelskich
Wymagane dokumenty
Podanie od osoby posiadającej interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów (okazanie do wglądu oryginału dokumentu świadczącego o interesie prawnym i dołączenie jego kserokopii do podania) oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów
Kancelaria Urzędu Miejskiego w Piastowie, ul. 11 Listopada 2
tel. 22 770 52 80
Opłaty
Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,-zł.
Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (dowód opłaty stanowi załącznik do wniosku).
Opłatę skarbową należy wpłacać na rachunek bankowy Miasta Piastowa nr:
32 1240 5497 1111 0010 7489 3897
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Składający wniosek lub pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Termin i sposób załatwienia
Termin załatwienia sprawy wynosi do 7 dni od daty wpływu podania.
Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
Podstawa prawna
- ustawa z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych
- ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej
- ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Tryb odwoławczy
Od postanowienia przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.
Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Zespołu Spraw Obywatelskich.