Aby załatwić sprawę w urzędzie należy:
• Wypełnić i złożyć w wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla budynku na nieruchomość wraz z kserokopią mapy ewidencyjnej lub zasadniczej.
• Wniosek należy złożyć w sekretariacie.
2.Forma załatwienia
• Pisemne zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego
3. Jednostka odpowiedzialna
Wydział Geodezji i Urbanistyki Zespół ds. Geodezji i Gospodarki Gruntami, pokój 7 – tel. /22/ 770-52-52.
4. Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (j.t. Dz.U. z 2024 r. poz. 1151 z późn. zm.)
2. Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz.U. z 2021 r. poz.1368)
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021r poz. 1923 z późn. zm.).
5.Termin odpowiedzi
Wydanie zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości następuje nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów.
6. Tryb odwoławczy
Na zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego nie służy odwołanie oraz zażalenie.
7. Wymagane dokumenty
• Wypełniony Wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla budynku
• Kserokopia mapy ewidencyjnej lub zasadniczej, na której kolorem wyróżniono budynek będący przedmiotem wniosku
8. Opłaty
1. Opłata skarbowa:
• od zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości nie pobiera się opłaty skarbowej,
• od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt nadania numeru porządkowego nieruchomości należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł
2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
3. Opłatę skarbową należy uiścić na konto.
9. Uwagi
O ustalenie numeru porządkowego wystąpić może właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością.
Do pobrania:
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
Wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym