LP. DZIAŁANIE SPOSÓB REALIZACJI TERMIN REALIZACJI KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA
1. aktualizacja „Planu ewakuacji”

- konsultacje wewnętrzne

- sprawdzenie dróg ewakuacyjnych oraz wewnętrznych i zewnętrznych miejsc zbiórek

- opracowanie aktualnych zapisów

- zatwierdzenie dokumentu

- wdrożenie (upublicznienie na stronie BIP, skierowanie do wiadomości wszystkich pracowników urzędu, szkolenia)

marzec – czerwiec 2025 Samodzielne stanowisko ds. obronnych, OC i ZK oraz Sekretarz
2. kontrola jednostek organizacyjnych

- analiza stanu jednostki poprzez sprawdzenie sposobu usunięcia barier architektonicznych (w tym aktualności tablic informacyjnych, jednolitego i czytelnego oznaczenia pokoi)

- sprawdzenie sposobu usunięcia barier cyfrowych

- sprawdzenie form komunikacji i informacji dla osób z niepełnosprawnościami (w tym także o ułatwieniach dla aplikujących np. elektroniczne aplikowanie, o pierwszeństwie w zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami)

- przygotowanie zaleceń

- wdrożenie zaleceń przez jednostki organizacyjne

marzec – grudzień 2025 Koordynator ds. dostępności
3. opracowanie procedur alternatywnego dostępu oraz standardów obsługi osób ze szczególnymi potrzebami

- opracowanie

- konsultacje wewnętrzne

- wdrożenie

marzec – lipiec 2025 Zespół ds. dostępności
4. usunięcie barier architektonicznych w budynkach urzędu

- sprawdzenie oznaczeń w korytarzach i na klatkach schodowych

- właściwe oznakowanie ciągów pieszych i klatek schodowych

luty – marzec 2025 Wydział Organizacyjny
5. usunięcie barier architektonicznych w budynku przy ul. 11 Listopada 2

wykonanie podjazdu dla wózków przy schodach zewnętrznych prowadzących do budynków urzędu i jednostek organizacyjnych

marzec 2026 Zespół ds. remontów i utrzymania infrastruktury
6. usunięcie barier architektonicznych w budynku przy ul. 11 Listopada 2

dostosowanie toalety na parterze do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z zamontowaniem przycisku alarmowego, wykonaniem kontrastowego oznaczenia podłoga - ściany

2026 Zespół ds. remontów i utrzymania infrastruktury
7. usunięcie barier architektonicznych w budynku przy ul. 11 Listopada 2

przystosowanie miejsc obsługi interesantów do osób poruszających się na wózkach inwalidzkich

2026 Wydział Organizacyjny
8. usunięcie barier cyfrowych

dostosowanie wszystkich stron do wymogów ustawy

do końca 2025 Zespół ds. Informatyki pod nadzorem koordynatora ds. informatycznych
9. usunięcie barier komunikacyjno-informacyjnych

dostosowanie wszystkich zarządzeń, procedur, komunikatów do wymogów ustawy (także do wymogów „dobrych praktyk”)

do końca 2025 radca prawny zatrudniony w UM w Piastowie
10 usunięcia barier architektonicznych

ustawienie stojaka na rowery przed wejściem do budynków urzędu przy ul. 11 Listopada 2 i 8

2025 / 2026 Wydział Utrzymania Miasta
11 usunięcie barier architektonicznych

- zdemontowanie progów między korytarzami a pokojami

2026 Wydział Utrzymania Miasta / wydział organizacyjny
 
 Bieżące:
 

- sprawdzenie czy są odblaskowe naklejki na ścianach korytarzy i na klatkach schodowych (ew. zakup i doklejenie)

- oznakowanie toalety piktogramem

- uaktualnienie tablic informacyjnych w budynkach

- pomalowanie miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych na kolor niebieski

- rozważenie możliwości zdjęcia ze ścian urzędu kolorowych tabliczek informujących o dotacjach

- sprawdzenie aktualności ogłoszeń w gablotach na parterze